Čerstvý sníh zasypal také Středočeský kraj. Hasiči zaznamenali zvýšený počet výjezdů

V pondělí 27. listopadu začal pozvolna území Středočeského kraje zasypávat čerstvý sníh. Ten na mnoha místech roztával. S příchodem večera a noci na úterý zmrzl a ztěžknul, což působilo komplikace nejen na silnicích. V úterý se navíc přidala nová sněhová pokrývka a mapa Středočeského kraje se tak zasypala symboly pro výjezdy převážně k technickým pomocem a dopravním nehodám. 

 

V noci z pondělí na úterý přibylo do statistik středočeských hasičů do sedmé hodiny ranní 44 událostí. Nejčastěji šlo o popadané stromy, které se pod tíhou namrzlého sněhu lámaly a působily komplikace nejen v dopravě (31). Dopravních nehod zaznamenalo Krajské operační a informační středisko Hasičského záchranného sboru Středočeského kraje osm. Většinou šlo o případy, kdy vozidlo sjelo mimo komunikaci. Na Mladoboleslavsku mezi obcemi Branka a Nová Ves u Bakova sjel ranní autobus mimo vozovku. Nikdo nebyl zraněn a pro cestující byla přistavena náhradní doprava. U Bělé pod Bezdězem osobní vlak narazil do stromu padlého přes koleje. I tato událost se obešla bez zranění.

Během úterní dvanáctihodinové denní směny přijali příslušníci KOPIS HZS Středočeského kraje oznámení o 98 událostech. Zatímco dopoledne převažovaly výjezdy k technickým pomocem – opět nejčastěji popadaným stromům přes pozemní komunikace (45), v odpoledních a podvečerních hodinách, kdy se lidé nejčastěji vraceli z práce do svých domovů, převládly výjezdy k dopravním nehodám (30). Nejvíce událostí bylo v okresech Mladá Boleslav (16), Kladno (13), Mělník (13), Praha-východ (12) a Praha-západ (12). V ostatních částech kraje bylo tentokrát méně výjezdů, Na Kolínsku dokonce ve sledovaném období byla pouhá jedna událost, která souvisela s počasím.

Noční směna Krajského operačního a informačního střediska Hasičského záchranného sboru Středočeského kraje následně přijala oznámení o 55 událostech. Během noci začaly opět převládat technické pomoci, kterých bylo jednadvacet nad dopravními nehodami (14). Ve všech případech dopravních nehod nedošlo ke ztrátám na životě. Škody tak byly nejčastěji na dopravních prostředcích. A pouze ve třech případech museli hasiči vyprošťovat z vozu osoby, pomocí hydraulických vyprošťovacích nástrojů, které se sami nedokázaly dostat ven.

ppor. Ing. Jan Sýkora, DiS.
HZS Středočeského kraje

Chcete přispět do diskuze? Stačí se jen přihlásit.

Nejčtenější
1
Post image
2
Post image
3
Post image